2009-05-01

Sleepover

Valborg.
Då får R sova utan sina föräldrar för första gången.
Han fick vara hos mormor så han saknade oss inte en sekund för hos mormor är det alltid kul och man får äta massa gott hela tiden.
Men dagen började med att vi tittade på en hackspett och sen såg vi en skata som jagade en ormvråk (Ornitolog är det sista jag är, så fort jag ser en rovfågel säger jag att det är en ormvråk för de är vanligast har jag fått för mig? Men jag tror faktist att detta är en ormvråk, ni med bättre kunskap får gärna rätta mig) det var riktigt häftigt. Men R kollade nog mest på fåren tror jag.
Sen var M&P på byfest som tarditionen bjuder, var runt 25 grannar där (jag tror byn har växt?).
Braseriet fortflöt utan incidenter även denna gång.
Var även en valp på besök, han var kaxig mot stallhunden Herr Larsson men mot husse var det tydligen annan min.

/P





1 kommentar:

Rob sa...

lol, skön bild på valpen.