2010-03-09

Haklapp

Ni som träffat R vet ju att han dreglar som en brandspruta och således har det gått åt haklappar i mängder.
Det har säkert bytts uppåt femton stycken per dag.
Men så i förrgår så byttes det inte en enda och jag tror att det var ungefär samma igår.
Tänk om han snart kan klara dig helt utan haklapp?
Vi kommer ju tro att vi fått in en giraff när vi äntligen kan skönja en hals där under hakspetsen någonstans .
En teori varför det händer just nu är att han börjat ha napp mer under dagtid än tidigare (förut hade han endast napp när han sov).

I natt så vaknade han ju precis som vanligt mitt i natten (fast något senare, strax efter 03) och när jag kom in stod han som vanligt med kudden och snuttefilten i handen för vidare transport till föräldrasängen, men då säger han helt plötsligt "ligga där" och lägger sig ned i sin egen säng.
Jag tittar tvivlande på det lilla knytet och säger "såklart får du sova där" och stoppar om han.
Jag ställer mig utanför dörren tvivlande, efter nån min så snarkar han dock som vanligt och jag går ensam tillbaks.
Sen vaknade han runt 07 och hade då sovit ännu en hel natt i sin egen säng.
Framsteg dessa framsteg...

/P

2 kommentarer:

Rob sa...

Wow värsta vuxen. Ingen haklapp och sova i egen säng. Snart dags att flytta hemifrån!

Faster S in Tokyo ;) sa...

Härligt :D Jag kan inte riktigt fatta att han redan är 2... ojoj tiden rusar:P