2011-06-24

Midsommarafton!

Vi har firat midsommar två gånger. Första gången var på förskolan i onsdags med traditionsenlig dans runt stången och jordgubbstårta.

Andra gången var på den riktiga midsommaraftonen. Vi åkte till Robins mormor i stugan, D och Robin dansade medan jag och mamma stod vid sidan med hundarna och tittade på. Robin blev uppmärksammad av lekledaren som gick fram, berömde hans dansande, frågade vad han hette och hur gammal han var. "-Bara tre år och dansar så duktigt!" utropade hon glatt innan dansandet fortsatte. Roligt för honom att få vara lite speciell.

Efter allt dansande fick alla barn en godispåse och en Mer. Juicen drack Robin direkt men påsen frågade han inte efter förrän på kvällen när vi kommit hem. "-Jag vill ha sån godis från min påse." Hm, vad gör man? Så det blev lite godispremiär för lilleman som knappt vetat vad godis är för något tidigare. Tre stycken ville han ha. Tjugo minuter senare hade han två kvar i handen... Det verkar inte som att det där med smågodis imponerade särskilt mycket på honom. ;)

(Jag ska be D lägga in lite bilder, jag tror det ska finnas några i kameran.)



/K.

1 kommentar:

mormor sa...

hej Robin hoppas att du har haft en fin sommar kram din mormor och Dilba å lilla Enya