2010-02-19

Mys på tisdagar och bilåkning med mormor.

På tisdagskvällarna brukar Robin och jag mysa till det lite extra. Då är vi nämligen ensamma hela kvällen när D spelar innebandy. I tisdags hade vi picknick i vardagsrummet. Robin blev ganska fundersam när det var dags för kvällmat och jag dukade fram på en filt framför kaminen. Vi åt plockmat och frukt, sjöng och hade det mysigt. Kvällen avslutades med att Robin fick ett lååångt bad i badkaret.
Funderar på vad vi ska hitta på för specialmys nästa vecka. Kanske det blir tunnbrödsrulle eller korvgrillning? Vi får väl se.

I onsdags blev en förvånad liten kille hämtad av sin mormor på dagis efter sovstunden. Det var nämligen premiär för en ny vana som kallas kvalitetstid för mormor och Robin och egentid i stallet mitt i veckan för mig.
Robin fick premiäråka nya bilstolen i mormors bil och sen var det lek och mys med mormor och Dilba på schemat innan han hämtades upp av D.

Alla får en del av kakan med denna nya lilla vana: Mormor får ha lilleman för sig själv, jag får ladda mammabatterierna och röra på mig och D och Robin, ja de får en gladare fru/mamma med mer ork och energi.

/K



Inomhuspicknick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att få mysa med sitt lilla barnbarn och lilla Dilba om ni bara visste ............... kram Mormor.eakinebo