2008-02-26

Regnigt

Både regnigt ute (men viktigare) även inne idag!
Rboin har fått ta sina parasolldrinkar sitt badlakan och surt gå upp från stranden idag.
Men (som vanligt) när jag kom tillbaks igår så fick vi ju beskedet att morgonens (igår mao) bilirubinvärde inte var tillräckligt lågt (325) och han skulle få fortsätta sin solning. Men de ville tydligen ta ett nytt test redan på kvällen igen och då var det bra men han fick inte komma ur solariet riktigt ännu utan fick vänta på att morgondagens (dagens) värde skulle vara ok, vilket det var!
Så nu är han fri igen och man kan få gosa lite med grabben igen, men han ska ta ett sista (förhoppningsvis) test imorgon bitti, är det ok så kan vi få åka hem.

Natten har vart full fart för han är ju så slö när han solar och att få i han lite föda är inte det lättaste . Han ska ammas minst vart tredje timma och då ska han suga "aktivt" i minst 5-10min vilket i praktiken tar i snitt 40min om han inte sommnar ifrån helt. Dessutom kommer ju andra störmoment in som att det låter som en k-pist i brallan vilket också tar sin stund att fixa och sedan få han att bli tyst.

Häromdagen postade jag ULbild ni skulle gissa på, nu postar jag samma igen men med de "vitala" delarna inringade så det bör bli enklare att gissa vad det är (Om man dessutom nu vet om namnet på Han så bör ni inte kunna misslyckas =)
Drar även med en bild på en hand, så inte foten som jag la in känner sig ensam.

Nu måste jag dock sticka och se om vi kanske kan få hjälp med badningen eller om det ska komma något nytt skit...

Just det ska se om jag även kan ändra överskriften här...

/P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det där rätta stavningen på eran grabb?
Hoppas ni kommer hem i morgon!
Kramar till er alla.

Rob sa...

Jag gissade ju redan den 20:e i "Försvunnen propp" inlägget... Vad vinner jag?

Anonym sa...

Hej! Stort grattis till den lilla. Laste nagot om gulsot, hoppas han blir helt bra snart!! Manga halsningar . Lisa Strand (just nu i Laos)