2008-02-25

Solsemester

Dag2.

Hemma en snabbis igen.

Igår så var det tänkt att han skulle få sig ett bad efter lunchen, ist fick man ju lite tråkiga nyheter igen.
Men inte så farligt, barnläkaren tyckte han var lite gul (jag såg inget gult alls) så han fick ta ett blobprov för att se om han evn hade lite gulsot, och det hade han (runt 270 och han ska ligga under 200 vid den åldern ungefär) så sen dess så har han legat i ett solarium hela tiden, enda gången han får komma upp är för att äta eller om det är blöjbyte på gång.
Fördelen (om man nu kan kalla det så) är att han blir otroligt slö av att ligga där så han sover som en stock, men han behöver vätska iom att det är rätt varmt där så var tredje timme måste han ammas och det går ju "sådär" han vill ju bara sova i stället.
Imorse togs ett nytt prov som vi dock inte fått svar på hur högt det var innan jag stack, följer vi trenden så lär jag väl få höra det när jag kommer tillbaka att det krävs ett dygn till på stranden.
Är det ok från imorse så kollas det imorgon bitti så att det fortfarande är lågt, då kan vi först få åka hem, så vi får väl se om det bli ett eller två dygn till.

Sen var det en av sköterskorna som undrade lite över våran adress, visade sig att det var hennes morföräldrar som ägde hela "godset" tidigare och hon varit mycket i vår by, efter dem så tog hennes bror över gården och mormor flyttade in i vårat hus.

Här kommer en blid från beachen och en lite vinklad fot. =)
Får se om vi får bada han nu eller om det händer något annat skoj, hörs.

/P




5 kommentarer:

Anonym sa...

det ser skönt ut. synd med nyckelbenet.Fortfarande ingen bäbis för oss, nu har vi gått över 7 dagar pust och frust. men idag kom Nina och vallade mig runt i eljuspåret 2 km så får vi se om det ger någon utdelning. tyvärr kommer vi väl inte ligga på bb tillsammans, synd. hälsningar micaela och jocke

H sa...

Bra att ni håller oss nyfikna med uppdateringar. Bra Pappa DW, tummen upp.

Idag har jag varit och lyssnat på min lilles hjärtljud.. men de hördes dåligt för han verkar ligga långt bak mot ryggraden, hörs väl mer om en månad vid nästa rutinbesök..

Hälsa till resten av familjen!

Höres,
/Heidi

Anonym sa...

Grattis till Robin, Danne och Cornelia ! Jag är nu en lycklig faster och hoppas att han har det bra i solen och att han mår bättre snart.
Längtar tills jag får träffa han och er :)
Ha det så bra och ta hand om er alla nu.

Anonym sa...

Kan ju säga att det var faster Beda och ingen annan faster som skrev föregående inlägg :)

Anonym sa...

Hej på er !
Ja så han fick oxå sola, lill killen, dom har lite drag iaf från bb tiden.. Hehe.. Det var inet så högt han hade iaf, det var ju bra :)
Hoppas han blir bättre snart..
Jag har fått VÄRLDENS finaste Kusin ! :)
Hade så bra helt familjen.
Kramar Fia Rasmus och Anders